יום חמישי, 10 בספטמבר 2009

ללמוד ציור בישראל


ציור הוא אחד סוגי האמנויות הקדומות ביותר ומהווה דרך תקשורת בסיסית. ניתן למצוא תיעודים של ציור כדרך תקשורת עוד מתקופת האדם הקדמון, בדמות ציורי מערות המתארים את חיי היומיום של אותה תקופה. קיימים סגנונות רבים של ציור עבודת יד בימינו, חלקם מתמקדים בחיקוי המציאות ואילו חלקם האחר מתעסק בשבירת גבולות המציאות או הבעת עמדה בנוגע לנושאים אקטואליים. ציור עבודת יד הוא מלאכה מספקת ומהנה עבור העוסקים בתחום ומומלצת מאוד לכל אדם המעוניין לנסות וללמוד משהו חדש, להעשיר את הידע האמנותי שלו ולפתח יכולת יצירתית גבוהה. קיימות אפשרויות רבות של לימודי ציור עבודת יד בישראל, חלקן הן אפשרויות אקדמיות וחלק אחר הן חוגים וסדנאות - כאשר כל אדם המתעניין בתחום צריך לדעת ולבחור את המסגרת המתאימה לו ביותר בהיקף השעות והאינטנסיביות בה הוא מעוניין.

ציור עבודת יד - לימודים אקדמיים
ישנם בתי ספר גבוהים בישראל המאפשרים לימודי אמנות באופן כללי וכחלק מלימודים אלו גם לימוד ציור עבודת יד. סגנונות הציור הנלמדים באקדמיות הינם מגוונים ותלויים לרוב בסגנון הציור של המרצים ובנורמות המקובלות של עולם האמנות העכשווי. לימודים אקדמיים הם לרוב אינטנסיביים למדי ונמשכים בין שלוש לארבע שנים. אלו הם המוסדות המוכרים ביותר ללימודי אמנות בארץ:
בצלאל, האקדמיה לעיצוב ואמנות בירושלים.
שנקר, ביה"ס הגבוה להנדסה ועיצוב ברמת גן.
המדרשה לאמנות בבית ברל.
מנשר, בית ספר גבוה לאמנות בתל אביב.
מכון אבני לאמנות ועיצוב בתל אביב.

חוגי ציור עבודת יד
כמו בכל תחום אמנותי בישראל, גם ציור עבודת יד נלמד במסגרות של חוגים וסדנאות הנפרשים לאורך כל הארץ וכל השנה. חוגי ציור יכולים להתאים לכל שכבת גיל ולכל רמת ניסיון. כמו כן, היות ומדובר בחוג ולא במסגרת לימודית רחבה בעלת דרישות משלה, חוגי ציור עבודת יד יכולים להתאים לסגנון ציור ספציפי בו אתם מעוניינים, בין אם מדובר ברישום, ציור שמן או התמחות בצבעי מים. בעת בחירת סדנאת ציור עבודת יד, וודאו כי האווירה בסדנא מתאימה לכם, שעות הפעילות נוחות לכם וכי המורה מדבר בשפה אמנותית המעניינת אתכם. חוגים וסדנאות מתאימים תוכלו למצוא באתרי אינטרנט שונים המרכזים פעילויות מסוג זה ומקפידים להתאים בין הלקוח לחוגים המתאימים לו ביותר באיזור מגוריו ובמחיר מתאים. בין התחומים שניתן ללמוד בסדנאות תוכלו למצוא:
רישום בפחם או רישום בעפרונות.
סדנאות ציור עם מודל עירום.
ציור פיגורטיבי המדגיש אנטומיה ופרופורציות.
ציור ורישום קלאסי.
שימוש בצבעי מים.
ציור בגירי פסטל.

רכישת ציור עבודת יד
גם אם איננו בטוחים שברצוננו ללמוד ציור ואמנות, אך אנחנו מחפשים דרך לקשט את קירות ביתנו ואף לתמוך ביצירה מקומית, נוכל לרכוש ציורים ועבודות אמנותיות אחרות דרך האינטרנט: אתר מומלץ הוא:
www.homepro.co.il זהו אתר המאפשר לאמנים בארץ לשווק את עצמם ולמכור את יצירותיהם לקהל הרחב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה